dimecres, 26 d’octubre del 2016

Sortida a Cracòvia en Petit Comité

A mitjans d’aquest mes vam tornar de Polònia, concretament de la ciutat de Cracòvia. Encara que el temps semblava que no ens acompanyaria, al final vam poder veure tot el que teníem pensat.

Vaig anar a l’any 2010  i en sis anys, vaja canvis que ha hagut... només arribar a l’aeroport, recordo que llavors era militar, molt petit i es veien els avions tipus caza, encara que rusos... no estic molt posat amb aquest tema. Avui en dia l’aeroport es molt més gran i completament nou, encara que no tinguin fingers.

Vam arribar al vespre d’un divendres i com passa a tots llocs la circulació per arribar a l’hotel era important.

Amb la guia de parla castellana, Agnieszka, una noia molt simpàtica i molt professional, que ens  portarà pels llocs més importants de la ciutat.
Turó de Wawel

No cal que us digui els llocs, simplement comentar-vos que Cracòvia, està ple de joves universitaris i també de molts turistes, que van circulant pel Casc Antic. Imagineu quants que a la visita de la Catedral de Wawel no la vam poder gaudir a l’haver moltíssima gent, doncs es formaven taps per les explicacions dels guies i no podíem passar.  Desprès vam fer una petita navegació pel Vístula.

També vam anar pel Barri Jueu, Sinagogues, cementiri, la plaça del gueto, la farmàcia... i després recórrer els carrers i places que va fer Spielberg per la pel·lícula “La Llista de Schindler”, veure l’escala on s’amaga la nena... o entrar a la fabrica de Schindler..actualment Museu de la II Guerra Mundial.  Vam prendre una tassa de  xocolata calenta en un dels bars més populars. Al vespre vam assistir a un restaurant tradicional de cuina jueva amb música klezmer.

Polanski, va estar al camp de concentració als 8 anys

El grup va decidir no voler anar a Auschwitz, però llavors vam anar a les Mines de Sal de Wieliczka i de tornada vam para al monument, situat en el lloc del Camp de Concentració de Plaszow.

Memorial del Camp de Concentració de Plaszow

Cal visitar aquests llocs, per evitar que torni a passar.